Menu
  • E-mail instellingen

    Wilt u uw mail op verschillende apparaten beheren? Lees hier hoe u deze dient in te stellen.

© Foto: Werner Klompen Artgenerator

Sofco hosting e-mail instellingen

Lees hiernaast hoe u uw mail kunt instellen op uw apparaten.

E-mails met SSL-beveiliging versturen

U kunt ook gratis een 'Let's Encrypt' SSL certificaat op uw eigen mail.uwdomeinnaam.nl installeren (u dient uwdomeinnaam.nl te vervangen met uw eigen domeinnaam). Indien u klant bent van Sofco dan installeren wij gratis het 'Let's Encrypt' SSL certificaat voor u. U dient vervolgens onderstaande gegevens te gebruiken voor de instellingen van uw e-mail.

POP server (inkomende): mail.uwdomeinnaam.nl
IMAP server (inkomende): mail.uwdomeinnaam.nl
SMTP server(uitgaande): mail.uwdomeinnaam.nl

POP poort: 995
IMAP poort: 993
SMTP poort: 465

Authenticatie voor SMTP is vereist
SSL aan!

Gebruikersnaam: uw e-mailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord

E-mails met TLS-beveiliging versturen

U kunt ook gebruik maken van een TLS-beveiliging. TLS staat voor Transport Layer Security en is een verbeterde en veiligere versie van SSL. Bent u werkzaam in de gezondheidssector dan wordt u vaak door instanties verplicht om uw e-mailverkeer via TLS in te stellen.

POP server (inkomende): mail.uwdomeinnaam.nl
IMAP server (inkomende): mail.uwdomeinnaam.nl
SMTP server(uitgaande): mail.uwdomeinnaam.nl

POP poort: 110
IMAP poort: 143
SMTP poort: 587

Authenticatie voor SMTP is vereist
TLS aan!

Gebruikersnaam: uw e-mailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord

Hulp nodig? Neem aub contact op

Sofco hosting webmail

Lees hiernaast hoe u uw mail via webmail kunt beheren.

Sofco webmail

Hoe log ik in in webmail?

Via webmail kunt u met iedere browser uw e-mails lezen en beantwoorden. De e-mails blijven bewaard op de server.

Centrale & SSL-beveiligde webmail

Sofco heeft voor alle webhosting klanten een centrale en SSL-beveiligde webmail applicatie opgezet. Deze webmail applicatie is beveiligd met een Extended Validation SSL-certificaat en is voor alle webhosting klanten hetzelfde. Volg de volgende stappen om in te loggen in uw e-mail.

1. Ga naar: www.uwdomeinnaam.nl/webmail
2. Voer het e-mailadres in waarmee u wilt inloggen
3. Voer het bijbehorende wachtwoord in

U moet inloggen met het volledige e-mail adres en het wachtwoord wat u heeft ingevuld bij het aanmaken van uw e-mail account. U moet dus wel uw e-mail account al hebben aangemaakt via DirectAdmin, dit kan bij 'E-mail accounts' onder 'E-mail management'. Als u dit zelf niet heft gedaan dan heeft u de inloggegevens ontvangen van een medewerker van Sofco.

Hulp nodig? Neem aub contact op

E-mail instellen op een iPhone / iPad

Lees hiernaast hoe u uw mail kunt instellen.

E-mail instellingen iPhone / iPad

De volgende stappen worden uitgevoerd op een iPhone / iPad. De handleiding is geschreven op basis van het IOS 8 besturingssysteem. Indien u een oudere versie van IOS gebruikt kan het zijn dat de instellingen niet geheel overeen komen. Daarnaast hebben wij bij deze instructie gebruik gemaakt van onze beveiligde mailserver die wij adviseren, deze instellingen werken alleen op onze webhosting en reseller pakketten.

1. Ga naar 'Instellingen' vanuit het hoofdscherm van uw apparaat.
2. Scroll naar beneden en klik vervolgens op 'Mail, Contacten, Agenda'.
3. Klik op 'Nieuw account' en kies voor 'Anders'.
4. Klik op 'Voeg mailaccount toe'.
5. Vul uw naam in bij 'Naam' en uw e-mailadres en wachtwoord van het mailaccount in.
6. Klik op 'Volgende'.
7. Vul de server voor inkomende en uitgaande post beide als volgt in:

Hostnaam: mail.uwdomeinnaam.nl
Gebruikersnaam: uw e-mailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord

8. Klik op 'Volgende'.
9. Indien de melding verschijnt 'Wilt u dit account zonder SSL configureren', kies dan voor 'Nee'.
10. Indien de melding verschijnt 'Met dit account kunt u mogelijk geen e-mail versturen of ontvangen, Weet u zeker dat u de account wilt bewaren' Klik dan op 'Bewaar'.
11. Het volgende scherm verschijnt. Tik ‘Notities’ uit en tik op ‘Bewaar’. Je e-mailaccount is aangemaakt.

De juiste poort voor uitgaande e-mail instellen

Gebruik de poort instellingen zoals omschreven in het voorgaande artikel hierboven.

Hulp nodig? Neem aub contact op

E-mail instellen op een Android telefoon/tablet

Lees hiernaast hoe u uw mail kunt instellen.

E-mail instellingen Android toestellen

De volgende stappen zijn uitgevoerd op een telefoon met Android 6.0.1, het is mogelijk dat de instellingen niet geheel overeenkomen met uw besturingsysteem.

1. Zoek op uw toestel naar de standaard e-mail applicatie en open de applicatie.
2. Druk op de knop “Nieuw account toevoegen' om handmatig een e-mailadres te kunnen opgeven.
3. Geef uw volledige e-mailadres en wachtwoord op welke u heeft aangemaakt in Directadmin en druk op de knop “Handm. Instell.' Links onder.
4. Nu kunt u kiezen om een POP, IMAP of Microsoft exchange account in te stellen, kies voor IMAP.
5. Zorg dat u bij ‘Account’ bij e-mailadres én gebruikersnaam het volledige e-mailadres invult zoals uwadres@uwdomeinnaam.nl.
6. Bij ‘Inkomende server’ geeft u bij 'IMAP-server' de inkomende server op en kiest u voor 'Geen beveiligingstype met poort 143'. Hierna kunt u naar onderen scrollen op uw toestel om de uitgaande server instellingen te configureren.
7. Bij ‘Uitgaande server’ geeft u bij 'SMTP-server' de uitgaande server op en kiest u voor 'Geen beveiligingstype met poort 587'. Bij ‘Verificatie vereist voor verzenden van e-mail’ vinkt u de box aan om dit te gebruiken bij het versturen van een e-mail. Ook dient u bij gebruikersnaam het volledige e-mailadres op te geven zoals uwadres@uwdomeinnaam.nl en klikt u op de knop 'Volgende'.
8. U heeft nu succesvol een e-mailaccount toegevoegd aan uw Android.

De juiste poort voor uitgaande e-mail instellen

Gebruik de poort instellingen zoals omschreven in het voorgaande artikel hierboven.

Hulp nodig? Neem aub contact op

E-mail instellen in Outlook

Lees hiernaast hoe u uw mail in Outlook kunt instellen.

E-mail instellingen Outlook

De volgende stappen zijn bedoeld voor het instellen van uw mail in Outlook. Om te beginnen moet er in outlook een account aangemaakt worden.

1. Klik bovenaan in uw outlook op 'Extra' en vervolgens op Accountinstellingen.
2. Klik in het Accountinstellingen menu op ''Nieuw'' om de wizard te starten en te beginnen met het aanmaken van uw account.
3. In het e-mailaccount toevoegen menu, laat u de bovenste keuze aangevinkt staan en klikt u op volgende.
4. Vink ''Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren'' aan en klik weer op volgende.
5. Laat de optie Internet-e-mail aangevinkt staan en klik nogmaals op volgende.

Vul uw naam in en gebruik als E-mailadres uw DirectAdmin email account @uwdomeinnaam.nl. Uwdomeinnaam.nl is in dit voorbeeld de naam van uw website. Kies het type account, IMAP.
Stel voor zowel 'server voor inkomende' als 'server voor uitgaande e-mail' de server mail.uwdomeinnaam.nl in. Als aanmeldingsgegevens moet u de login naam van uw DirectAdmin e-mail account als gebruikersnaam invullen en als wachtwoord het wachtwoord van deze gebruiker.

Extra outlook instellingen

Klik op 'Meer instellingen' rechtsonder in het scherm.Ga naar het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail' en vink de bovenste optie aan, voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.

Ga naar het tabblad 'geavanceerd' en vul hier bij Uitgaande e-mail (SMTP): '587' in en klik vervolgens op OK.

Om te controleren of alles werkt moet u klikken op 'Accountinstellingen testen' rechtsboven. Wanneer beide taken met succes zijn voltooid drukt u op sluiten en vervolgens op volgende en voltooien.

Let op. Bij sommige versies van Outlook is er een optie 'detecteer en update accountinstellingen automatisch' deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.

Hulp nodig? Neem aub contact op

Bekijk onze ZZP en MKB pakketten

Betaalbare oplossingen voor ZZP'ers en het MKB. Nu bij elk abonnement 1 maand gratis.

Maak kennis met de Sofco Online pakketten