Fotografie is een geweldige manier om contact te maken met uw doelgroep; mensen die naar uw site komen, willen uw product of dienst zien. Ja, ze willen lezen over wat je doet of biedt, maar eerst willen ze een voorbeeld zien. Waarom zouden we denken dat het geven van een tweederangs exemplaar acceptabel is?
Er zijn drie veelgebruikte methoden om fotografie voor uw website te verkrijgen.
- Neem de foto's zelf (meestal gebeurt dit met een camera met een punt en een foto)
- Stock fotografie (dit zijn foto's gemaakt door professionele fotografen en verkocht aan websites die vervolgens rechten verkopen aan degenen die een kopie van de afbeelding kopen)
- Laat een professionele fotograaf het product, de locatie en / of mensen filmen
Stock fotografie heeft door de jaren heen hun kwaliteit en prijzen verbeterd. U vindt alles wat u nodig hebt en krijgt geweldige kwaliteitsafbeeldingen voor minimale kosten. Er zijn echter verschillende problemen die stock fotografie niet de ideale optie maken bij het selecteren van fotografie voor uw website. Hieronder heb ik een aantal nadelen genoemd van het gebruik van stockfoto's.
Uw concurrent kan dezelfde afbeeldingen gebruiken die u gebruikt.
U bezit de rechten om de afbeelding te gebruiken, maar deze rechten zijn beperkt. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om bepaalde stock fotografie op Facebook te gebruiken. Hoewel er op afbeeldingen websites miljoenen afbeeldingen kunnen worden gekozen, kan het erg moeilijk en tijdrovend worden om die afbeelding te vinden als u een specifieke afbeelding van een persoon of product wilt. Het kan bijvoorbeeld moeilijk zijn om een foto te vinden die uw klanten verbindt met een plaats in de stad waar u een product of dienst aanbiedt.
Waarom professionele fotografie door een fotograaf de beste optie is
Afhankelijk van de fotograaf en de voorwaarden die zijn opgesteld, hebt u mogelijk de volledige rechten om de afbeeldingen die zij maken te gebruiken op elke gewenste manier. Door een fotograaf in te huren, beslist u welke exacte soorten afbeeldingen u wilt. (Als u niet zeker weet welke afbeeldingen u nodig heeft, kan de fotograaf en / of uw web- / afdrukontwerper of -bedrijf u advies geven over welk type afbeeldingen het meeste voordeel voor u heeft.) Het hebben van foto's van uw werknemers of lokale mensen zal de eindgebruiker meer verbinden dan een stockfoto van een model dat geen verbinding met het bedrijf heeft. Door mensen te gebruiken, lijkt het product of de service van uw bedrijf tastbaarder en lokaler te lijken. (Hoewel, voorraadafbeeldingen misschien wel de juiste keuze zijn als u enige anonimiteit wilt hebben.)
Samenvattend, het maken van foto's met een "point-and-shoot" -camera wordt zelden aanbevolen als je wilt dat je op hoge kwaliteit fotografeert op je website. Stock fotografie kan onder bepaalde omstandigheden werken, maar kan een cookie-cutter effect geven. Het inhuren van een professionele fotograaf en het hebben van de beste kwaliteit fotografie die u bereid bent te kopen, zal een krachtige invloed hebben op het ontwerp van uw website. Laat me u een voorbeeld geven van hoe de kwaliteit van uw fotografie effect heeft op hoe de eindgebruiker uw product of dienst kan bekijken.