Veelgestelde vragen over Sofco Online
Hieronder treft u de veelgestelde vragen die wij vaker krijgen over het Sofco Online, facturatie-, abonnementen- en boekhoudsysteem. Staat uw vraag er niet bij, laat het ons aub weten? U kunt uw vraag altijd aan ons stellen via het contactformulier op deze website.
-
Wat is Sofco Online?
Sofco online is de verzamelnaam van een Facturatiesysteem, een abonnementensysteem en een boekhoudsysteem. Alle systemen zijn los van elkaar of tezamen in 1 pakket te verkrijgen. Met Sofco Online kunt u veel handmatige werkzaamheden besparen zoals het maken en versturen van (terugkerende) facturen. Ook kan Sofco Online uw boekhouder veel tijd en dus ook veel geld besparen. De Sofco Online producten zijn niet bedoeld voor grote organisaties maar voor de kleinere ondernemingen zoals ZZP'ers en MKB bedrijven.
-
Hoeveel klanten/relaties kan ik invoeren?
U kunt ongelimiteerd relaties invoeren.
-
Kan ik mijn relaties via Excel importeren?
Ja, u heeft de mogelijkheid om uw relaties via een Excel-bestand te importeren. U kunt eventueel in het systeem handmatig relaties toevoegen en deze naar een Excel-bestand exporteren.
-
Hoeveel facturen kan ik maken en versturen?
U kunt ongelimiteerd facturen, creditnota's en offertes aanmaken en versturen.
-
Kan ik een gemaakte factuur wijzigen?
Ja, u kunt een factuur zo vaak wijzigen als u wenst.
-
In welk formaat wordt de factuur of offerte opgeslagen?
De factuur of een offerte wordt in PDF-formaat opgeslagen. Bij het versturen van een factuur wordt deze als bijlage automatisch aan uw mail bijgevoegd zodat uw klanten deze kunnen printen en/of opslaan voor hun boekhouding.
-
Kan ik een herinnering of aanmaning versturen?
Ja, u kunt via het systeem een herinnering of aanmaning versturen. Met 1 druk op de knop worden e-mailadres, het onderwerp en inhoud voor uw mail automatisch meegenomen. U kunt deze eventueel zelf handmatig wijzigen.
-
Kan ik mijn omzet bekijken?
Ja, u kunt via een statistiek uw omzet bekijken en vergelijken met de omzet van vorig jaar.
-
Kan ik de prognose van de te verwachten omzet bekijken?
Ja, u kunt in een statistiek zien hoe de prognose van dit jaar en koend jaar wordt. Zo heeft u altijd een duidelijk beeld van de te verwachten omzet.
-
Kan ik een creditnota maken?
Ja, u kunt een creditnota maken van een bestaande factuur. Alle gegevens worden uit uw oude factuur overgenomen. Aantallen, prijzen en omschrijvingen kunt u handmatig wijzigen.
-
Kan ik van een offerte een factuur maken?
Ja, u kunt een factuur maken van een offerte die heeft gemaakt. Zo hoeft u nooit alle gegevens uit uw offerte opnieuw te schrijven. Alle gegevens zijn eventueel handmatig te wijzigen.
-
Kan ik mijn klanten een deelbetaling laten doen?
Ja, u kunt bij het maken van een factuur aangeven of het een deel- of restabetaling betreft. U kunt zelf aangeven welk percentage u wilt laten betalen.
-
Via welke banken kan ik mijn klanten laten betalen?
U kunt het systeem aan uw Mollie account koppelen. Hiermee kunt u gebruik maken van alle bekende internationale banken en indien gewenst creditcards. Voor Nederland kunt u via iDeal laten betalen. Uw klanten betalen via de omgeving van hun eigen bank zodat de veiligheid voor uw klanten gegarandeerd is.
-
Hoeveel facturen kan ik maken en versturen?
U kunt ongelimiteerd facturen aanmaken en automatisch laten versturen.
-
Kan ik de periode instellen dat een abonnement verstuurd wordt?
Ja, u kunt aangeven op welke dag van de maand de factuur van het abonnement gegenereerd en verstuurd moet worden. Daarnaast kunt u aangeven met welke frequentie deze verstuurt dient te worden.
-
Kan ik Sofco Online voor een bepaalde tijd gratis uitproberen?
Ja, u kunt Sofco Online tot 30 dagen gratis uitproberen. Daarna kunt u zelf een keuze maken uit de verschillende pakketten en wordt uw proefperiode automatisch omgezet naar het pakket van uw keuze.