Mythes en misvattingen over SEO en zoekmachines

Mythes en misvattingen over SEO en zoekmachines

In de afgelopen paar jaar zijn er een aantal misvattingen ontstaan ​​over hoe de zoekmachines werken. Voor de beginnende SEO zorgt dit voor verwarring over wat nodig is om effectief te presteren. In dit gedeelte zullen we het echte verhaal achter de mythes uitleggen.In klassieke SEO-tijden (eind jaren negentig) hadden zoekmachines invulformulieren die deel uitmaakten van het optimalisatieproces. Webmasters en site-eigenaren tagden hun sites en pagina's met trefwoordinformatie en dienden ze in bij de engines. Kort na indiening zou een bot crawlen en die bronnen opnemen in hun index. Eenvoudige SEO!

Helaas verliep dit proces niet erg goed, de inzendingen waren vaak spam. Sinds 2001 is niet alleen de indiening van de zoekmachine vereist, maar is deze vrijwel onbruikbaar geworden. De engines geven publiekelijk aan dat ze zelden ingezonden URL's gebruiken en dat het de beste manier is om links van andere sites te verdienen.

Je kunt nog steeds soms inzendingspagina's vinden, maar dit zijn overblijfselen uit het verleden en onnodig in de praktijk van moderne SEO. Als je een pitch hoort van een SEO die zoekmachine-indieningsdiensten aanbiedt, ren dan, loop niet, naar een echte SEO professional. Zelfs als de engines de verzendservice gebruiken om uw site te crawlen, zou u waarschijnlijk niet genoeg linkjuice verdienen om in hun indices te worden opgenomen of om concurrerend op zoek te gaan naar zoekopdrachten.

Meta-tags
Once at a time, meta-tags (met name de tag meta-trefwoorden) waren een belangrijk onderdeel van het SEO-proces. U neemt de zoekwoorden op waarop uw site moet worden gerangschikt en wanneer gebruikers die termen hebben getypt, kan uw pagina in een query worden weergegeven. Dit proces werd snel als spam geregistreerd en werd uiteindelijk door alle belangrijke zoekmachines als een belangrijk plaatsingssignaal weggegooid.

Andere tags, met name de title-tag en de meta beschrijvingstag, zijn cruciaal voor kwaliteits-SEO . Bovendien is de tag meta-robots een belangrijk hulpmiddel voor het beheren van crawler toegang. Dus, hoewel het begrijpen van de functies van metatags belangrijk is, zijn ze niet langer de centrale focus van SEO.

Trefwoord vulling
Ooit een pagina gezien die er gewoon spammy uitziet? Misschien iets als:

'Bob's goedkope loodgieter in Seattle is de beste goedkope loodgieter in Seattle voor al je sanitaire voorzieningen.Neem contact op met een goedkope loodgieter in Seattle voordat het te laat is.'

Het is niet verrassend dat een aanhoudende mythe in SEO draait om het concept dat keyword density (het aantal woorden op een pagina gedeeld door het aantal exemplaren van een bepaald zoekwoord) door de zoekmachines wordt gebruikt voor relevantie en rangordeberekeningen.

Ondanks dat het keer op keer wordt weerlegd, is deze mythe niet waar. Veel SEO-tools voeden zich nog steeds met het concept dat keyword density een belangrijke statistiek is. Zo werkt het niet. Negeer het en gebruik trefwoorden op een intelligente en bruikbare manier. De waarde van een extra 10 exemplaren van uw zoekwoord op de pagina is veel minder dan het verdienen van één goede redactionele link van een bron die niet denkt dat u een zoekmachine spammer bent.

Betaalde zoekopdrachten helpen organische resultaten te versterken
Let op; het is tijd voor de meest voorkomende SEO-samenzweringstheorie: uitgaven voor advertenties in zoekmachines (pay-per-click of PPC) verbeteren uw organische SEO-ranglijst.

In onze ruime ervaring en ons onderzoek hebben we nooit bewijs gezien dat betaalde advertenties een positieve invloed hebben op organische zoekresultaten. Google, Bing en Yahoo! hebben allemaal muren in hun organisatie opgericht om dit type crossover te voorkomen.

Bij Google hebben adverteerders die elke maand tientallen miljoenen dollars uitgeven opgemerkt dat ze zelfs geen speciale toegang of overweging kunnen krijgen van de zoekkwaliteit of web-spamteams. Zolang de zoekmachines deze scheiding behouden, moet het idee dat betaald zoeken biologische resultaten ondersteunt een mythe blijven.

SPAM VOOR ZOEKMACHINES
Zolang er wordt gezocht, zal er spam zijn. De praktijk van het spammen van de pagina's en schema's voor het maken van zoekmachines die zijn ontworpen om kunstmatig posities te verhogen of de rangschikkingsalgoritmen te misbruiken, is sinds het midden van de jaren negentig toegenomen. Het wordt echter om twee redenen steeds moeilijker en naar onze mening steeds minder de moeite waard:

1. De moeite niet waard

Gebruikers haten spam en de zoekmachines hebben een financiële prikkel om het te bestrijden. Velen geloven dat Google's grootste productvoordeel van de afgelopen 10 jaar de mogelijkheid was om spam beter te besturen en te verwijderen dan haar concurrenten. Het is ongetwijfeld iets waar alle zoekmachines veel tijd, moeite en middelen aan besteden. Hoewel spam soms nog steeds werkt, kost het over het algemeen meer moeite om te slagen dan om goede inhoud te produceren, en de uitbetaling op lange termijn is vrijwel niet aanwezig.

In plaats van al die tijd en moeite te steken in iets dat de zoekmachines weggooien, waarom investeer je dan niet in een langetermijnstrategie met toegevoegde waarde?

2. Slimmere zoekmachines
Zoekmachines hebben een opmerkelijke prestatie geleverd door schaalbare, intelligente methodologieën te identificeren voor het bestrijden van spammanipulatie, waardoor het dramatisch moeilijker wordt om hun beoogde algoritmen nadelig te beïnvloeden. Metrics zoals de TrustRank van Moz , statistische analyse en historische gegevens hebben allemaal de waarde van zoek spam omlaag gedreven en de tactiek van SEO (die de richtlijnen van de zoekmachines niet schenden) veel aantrekkelijker gemaakt.

Meer recent introduceerde de Panda-update van Google ingewikkelde machine learning-algoritmen om spam en andere laagwaardige pagina's te bestrijden, en de zoekmachines blijven innoveren en verhogen de lat voor het leveren van kwaliteitsresultaten.

Het belangrijkste om te onthouden is dit: manipulatieve technieken zullen over het algemeen niet helpen, en ze resulteren vaak in zoekmachines die boetes opleggen aan je site. Je bereikt het tegenovergestelde dus. Neem daarom contact op met een specialist op gebied van SEO. Sofco is zo'n specialist die zichzelf inmiddels al heeft bewezen en bestaande en nieuw startende ondernemingen heeft geholpen hun bedrijf beter vindbaar te maken via de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo, etc.