Statistieken tonen aan dat 96 procent van de Amerikanen met internettoegang tijdens hun leven minstens één online aankoop heeft gedaan en 80 procent heeft de afgelopen maand een online aankoop gedaan, e-commerce bedrijven kunnen profiteren van deze trend door het optimaliseren van hun websites voor meer omzet. Dus, als u meer online verkopen en leads voor uw B2B- en B2C-website wilt genereren, overweeg dan de volgende 15 tips.
1. Transparante prijzen
Wees eerlijk en open over de productprijzen op uw website. Volgens een studie van het Baymard Institute is de belangrijkste reden waarom online shoppers hun winkelwagentje verlaten, hoge extra kosten. Onderzoekers ontdekten dat 60 procent van de respondenten een kar had verlaten vanwege hoge extra kosten.
U hoeft niet per se gratis verzending aan te bieden, maar u moet de werkelijke kosten van de prijzen van uw site en alle bijbehorende kosten duidelijk weergeven.
2. Vertrouwenszegels weergeven
Bezoekers die voor het eerst op bezoek zijn, aarzelen vaak om producten van een nieuwe website te kopen, uit vrees dat hun persoonlijke gegevens kunnen worden gestolen of voor schandelijke doeleinden worden gebruikt. Dit zou geen verrassing moeten zijn gezien het feit dat 32 procent meer sites in 2016 in het gedrang kwamen ten opzichte van 2015.
Om deze B2B-bezoekers om te zetten in klanten, moet u ze laten zien dat uw site betrouwbaar is. Als ze uw site vertrouwen, zullen ze meer vertrouwen hebben in het invoeren van hun creditcardgegevens en het kopen van uw producten. Zoals uitgelegd door de CrazyEgg , zal het weergeven van vertrouwenszegels zoals zoals Norton, McAfee, TRUSTe, Better Business Bureau en Thrawte op uw website het in het oog van bezoekers betrouwbaarder maken.
3. Gastinkopen toestaan
Maak niet de fout om bezoekers te dwingen een account aan te maken bij het kopen van uw B2B-producten of het indienen van een lead op uw site. In hetzelfde eerder geciteerde Baymard Institute-onderzoek was gedwongen accountregistratie de op een na meest voorkomende reden voor verlaten winkelwagentjes, met 37 procent van de respondenten die hun wagentjes om deze reden achterlieten.
Niet elke bezoeker wil door de hoepels van het maken van een account springen. Sterker nog, veel zullen vertrekken als dit een aankoopvereiste is. Om de verkoop van websites te stimuleren, kunnen bezoekers de producten van uw site kopen zonder een account te registreren.
4. Bestaande klanten targeten
In plaats van de producten van uw site strikt aan nieuwe klanten te verkopen, kunt u overwegen deze ook aan bestaande klanten te verkopen. Volgens de Harvard Business Review (HBR. is de verkoop aan bestaande klanten vijf tot 25 keer goedkoper. Ervan uitgaande dat u e-mailadressen van klanten heeft, kunt u deze promotionele berichten sturen die reclame maken voor de producten van uw site.
5. PPC Marketing
U kunt tonnen zeer gericht verkeer naar uw site leiden en uw bedrijf laten groeien door PPC-marketing (pay-per-click. te gebruiken. PPC-platforms zoals Google AdWords en Bing-advertenties brengen alleen adverteerders in rekening wanneer iemand op hun advertentie klikt. Het beste van alles is dat u de zoekacties op trefwoorden kunt specificeren om uw advertentievertoningen te activeren, zodat hoogwaardig verkeer voor uw e-commerce site gegarandeerd is. Als uw site bijvoorbeeld aangepaste iPhone-hoesjes verkoopt, kunt u zich richten opzoekwoorden zoals 'aangepast iphonegeval' en 'iphonekoffer kopen'. Afhankelijk van het zoektype dat u kiest, worden uw advertenties gezien door gebruikers die naar deze zoekwoorden zoeken of sluiten variaties ervan.
Volgens Power Traffick verdienen bedrijven ongeveer $ 3 voor elke $ 1,60 die wordt uitgegeven aan AdWords. Hoewel er geen garantie is dat u dezelfde resultaten zult ervaren, is PPC-marketing voor B2B ongetwijfeld een van de beste manieren om de verkoop te verhogen.
6. Gebruik een gepersonaliseerde oproep tot actie
Zoals de meeste ervaren webmasters weten, is een oproep tot actie een element van een website die de bezoeker vertelt welke stappen hij moet ondernemen. Veelvoorkomende voorbeelden zijn: "Klik hier om aan de slag te gaan" of "Neem vandaag contact met ons op voor meer informatie." Hoewel er niets mis is met algemene oproepen voor acties zoals deze, kunt u de verkoop stimuleren door deze te personaliseren.
Volgens een onderzoek uitgevoerd door HubSpot genereert een gepersonaliseerde oproep tot acties 42 procent meer conversies dan hun generieke tegenhangers voor B2B-websites. Dus, hoe creëer je een gepersonaliseerde call-to-action? Kort gezegd gaat het om het gebruik van bewoordingen die relevant zijn voor het publiek dat u target. Voor een aanmeldingsformulier voor e-mail kunt u een call-to-action gebruiken, zoals 'Voer uw e-mailadres hieronder in.' Voor een productverkoop kan een effectieve aangepaste call-to-action 'Klik op de winkelknop om te bladeren' te bevatten.
7. Video's maken over de producten van uw site
Eigenaren van e-commercebedrijven mogen de groeiende vraag naar video-inhoud niet negeren. Volgens DreamGrow kan het toevoegen van een productvideo aan een landingspagina de conversieratio met maximaal 80 procent verhogen. Bovendien zegt de videosoftwareleverancier Animoto dat productvideo's vier keer vaker worden bekeken dan gelezen in gewone tekst.
8. Retargeting
Om de verkoop van websites te stimuleren, zou u moeten overwegen om retargeting te gebruiken. Zoals de naam al doet vermoeden, probeert retargeting gebruikers terug te winnen die uw site hebben verlaten zonder een aankoop te doen. Met retargeting worden uw advertenties alleen weergegeven aan gebruikers die uw site in het verleden hebben bezocht.
Uit een door de retargeting-serviceprovider AdRoll geciteerde casestudy bleek dat een cosmetisch bedrijf bij het gebruik van deze marketingstrategie een rendement van 850 procent (ROI. genereert. Naast AdRoll bieden Google AdWords en Facebook Ads ook retargeting-services.
9. Mobiel
Natuurlijk moet u een webontwerp gebruiken dat compatibel is op mobiele apparaten. Vanaf 2017 zijn smartphones en tablets goed voor meer dan de helft van alle internetverkeer, volgens Statista . Als uw site niet mobielvriendelijk is, zullen gebruikers op deze apparaten waarschijnlijk de site van een concurrent kiezen.
10. Loyalty Rewards
U kunt uw bedrijf laten groeien door een loyaliteitsbeloningsprogramma aan te bieden. Volgens AccessDevelopment.com neemt 53 procent van de Amerikaanse consumenten deel aan loyaliteitsprogramma's, wat de populariteit bevestigt.
Het algemene idee is om klanten een incentive te bieden voor het kopen van uw producten. Het online schoenen- en kledingbedrijf Zappos bijvoorbeeld, beloont klanten met 10 punten voor elke $ 1 die ze uitgeven. Nadat voldoende punten zijn verzameld, kunnen klanten ze inwisselen voor tegoed in de winkel.
11. Accepteer meerdere betaalmethoden
Als uw site alleen Visa en MasterCard accepteert, verliest u een aanzienlijk aantal verkopen. Zoals geopenbaard door GetControl.co , zal 50 procent van de online shoppers hun aankoop annuleren als de site niet de gewenste betaalmethode biedt. Daarom moet u een verscheidenheid aan betalingsopties aanbieden, waaronder creditcards, betaalkaarten, PayPal, Apple Pay en Google Wallet.
12. Waarschuwingen instellen voor downtime op website
Conventionele wijsheid zou u moeten vertellen dat u geen omzet zult genereren wanneer uw website offline is. In plaats van uw site te zien, zullen bezoekers een foutpagina tegenkomen. Daarom zou u moeten overwegen om een gratis bewakingsservice zoals Uptime Robot te gebruiken om u op de hoogte te stellen wanneer uw site offline is. Hoe sneller uw website weer online komt, des te meer omzet u maakt.
13. Optimaliseren voor zoekrang schikkingen
Er zijn honderden manieren om verkeer naar een e-commerce site te leiden. De meest kosteneffectieve is echter aantoonbaar zoekmachine-optimalisatie (SEO). Dit omvat een combinatie van on-site en off-site processen met als doel om een topranking voor een of meerdere zoekwoorden te bereiken . Hoewel AdWords betrekking heeft op betaalde vermeldingen, omvat SEO organische, niet-betaalde vermeldingen. Volgens Search Engine Journal negeert 80 procent van de gebruikers betaalde vermeldingen en klikt in plaats daarvan op organische vermeldingen.
14. Sloot de stockfoto's
Maak niet de fout om generieke stockfoto's te gebruiken op uw e-commerce site. Om de verkoop te verhogen, wordt aangeraden om echte, echte foto's te gebruiken. Natuurlijk is het waarschijnlijk gemakkelijker om een stockfoto van $ 1 te kopen, maar dit zal op de lange termijn terugkeren. Door uw eigen foto's te maken, wordt uw site betrouwbaarder en worden klanten gestimuleerd om actie te ondernemen.
Als u echt een stapje extra wilt doen en de verkoop wilt stimuleren, moedig klanten dan aan om hun eigen productfoto's te maken en te plaatsen. Uit onderzoek van de e-commerceprovider Bllush bleek dat door gebruikers gegenereerde productfoto's de conversies met meer dan 200 procent verhogen in vergelijking met het gebruik van stockfoto's. Amazon is een uitstekend voorbeeld van hoe je gebruik kunt maken van de kracht van door gebruikers gemaakte foto's. Hoewel dit niet verplicht is, kunnen klanten van Amazon foto's plaatsen en reviews achterlaten over producten die ze hebben gekocht.
15. Sociaal
Gebruik ten slotte sociale media signalen op uw site om meer verkopen te stimuleren. Onderzoek toont aan dat er nu meer dan 2,77 miljard gebruikers van sociale media in de wereld zijn . Ervan uitgaande dat u een Facebook-pagina hebt, kunt u het aantal volgers van uw pagina op uw site weergeven. Wanneer bezoekers zien dat 1500 gebruikers de pagina van uw merk hebben 'gevonden', zullen ze meer vertrouwen hebben in het kopen van uw producten.
Door de 15 hier genoemde strategieën te gebruiken, genereert u meer verkopen en leads terwijl u uw merk in de markt zet.