Bij de ontwikkeling van een nieuwe branding of aanpassing van een bestaande branding vormt ‘design’ vaak een belangrijk onderdeel. En dan krijg je al snel te maken met ‘persoonlijke voorkeuren’. Je vindt het ‘mooi’ of ‘niet mooi’.
Twee belangrijke punten die je hierbij kunnen helpen.
HEB VERTROUWEN IN JE BUREAU
Bureaus willen niets liever dan dat jouw bedrijf een succes wordt. Want dat betekent voor hen een kans op extra werk. Ze gaan dus echt niet iets voorstellen wat niet gaat werken. Besteed liever tijd aan de zoektocht naar een bureau waar je vertrouwen in hebt en een goede klik mee hebt, dan tijd te verspillen aan het analyseren van het werk van je bureau. Dat is niet alleen zonde; het werkt vaak ook contraproductief.
ZET JE VOORKEUREN OP PAPIER
Kleuren die voor jou echt niet kunnen? Een stijl van concurrenten waar je zeker niet op wilt lijken? Voorbeelden die je echt geweldig vindt? Zet het allemaal op papier. Het is beter om vooraf kaders aan te geven, dan achteraf met beperkingen te komen. Niets zo vervelend en tijdrovend voor een bureau als eerst ‘carte blanche’ krijgen en later geconfronteerd te worden met allerlei redenen waarom je het niks vindt.