In de begindagen van inkomende marketing, als je consequent fatsoenlijke inhoud produceerde en een aantal basisinvoerprincipes volgde, had je een goede kans om te worden gerangschikt op resultatenpagina's van zoekmachines (SERP) omdat niet veel anderen gebruik maakten van de kracht van zoekmachineoptimalisatie (SEO ).
Sindsdien zijn miljoenen meer gevangen en met de komst van kunstmatige intelligentie, machine learning en steeds veranderende algoritmen is het steeds moeilijker om gevonden te worden.
Google heeft de neiging om steeds meer vragen te beantwoorden met fragmenten en andere inhoud die rechtstreeks in SERP's wordt afgeleverd, waardoor minder bezoekers naar uw website worden geleid. Dus wat is een organisatie die moet doen wanneer het succes van de inkomende marketingstrategie voor een groot deel afhankelijk is van de ontdekking door Google en andere zoekmachines? Ondanks de uitdagingen zijn er nog steeds best practices voor SEO en tips die u voor 2019 en later in gedachten wilt houden.
Prioriteit geven aan SEO Quick Wins
In plaats van al uw inspanningen te richten op het rangschikken voor nieuwe zoekwoorden, analyseert u voor welke zoekwoorden uw website al het hoogste scoort en concentreert u zich op het verbeteren van die zoekwoorden ; je zult op deze manier snellere SEO-verbeteringen zien. Bekijk de webpagina's die goed presteren en optimaliseer ze optimaal. Zoek naar mogelijkheden om waarde toe te voegen, statistieken en koppelingen bij te werken, subkoppen toe te voegen en deze te formatteren voor de ultieme gebruikerservaring. Je zou zelfs een korte blogpost over een productietechnologie kunnen uitbreiden, bijvoorbeeld in een uitgebreide gids met uitgebreide formulieren. Verbeter uw inhoud enorm om deze naar de top van de SERP-resultaten te helpen vergroten.
Analyseer de zoekresultaten voor doel zoekwoorden om inzicht te krijgen in de soorten inhoud die Google doorgaans voor die zoekwoorden gebruikt. Het is misschien niet mogelijk om te zoeken naar een zoekwoord als Google de voorkeur geeft aan inhoud die niet overeenkomt met de uwe. U wilt bijvoorbeeld misschien rangschikken voor bepaalde soorten banen in de fabriek op uw locatie, maar Google heeft veel meer kans om wervingssites met die carrièremogelijkheden te rangschikken.
Uw interne koppelingsstructuur is ook belangrijk. Organiseer uw inhoud in onderwerpclusters om het zoeksignaal te helpen vergroten. Met andere woorden, deel afzonderlijke inhoudsartikelen en blogs in categorieën en verzamel ze vervolgens samen via een centrale pijlerpagina en hyperlink structuur om een bibliotheek van soorten te bieden die meer uitgebreide informatie bevat . Zoekmachines zijn vaak voorstander van dit soort alomvattende aanpak en het zal de algehele zichtbaarheid van de inhoud vergroten.
Gebruik Onderwerpclusters en Competitief onderzoek op het gebied van Keyword Discovery
Er is geen vaste regel voor het uitvoeren van zoekwoordonderzoek , maar er zijn enkele basismethoden om te ontdekken welke uw ideale kopers het meest waarschijnlijk in Google typen. Sommige bedrijven leggen te veel de nadruk op een enkel, hoogwaardig zoekwoord (bijvoorbeeld 'draadharnas'), maar pagina's kunnen ook worden gerangschikt voor meerdere zoekwoorden en long-tail-formulieren. Veel gebruikers typen of spreken hun verzoeken in de vorm van vragen, zoals 'Wat is de beste manier om elektrische kabelbomen op zwaar materieel te beschermen tegen corrosie van straatzout?'
Zoals hierboven vermeld, is het beter om in plaats van enkele zoekwoorden een groter cluster van zoekwoorden te targeten in de vorm van pijlerpagina's die veel antwoorden kunnen bieden en bezoekers langer op uw website kunnen houden. Verhoogde tijd op de pagina zal ook uw SERP-ranking helpen.
Heb je de zoekwoorden onderzocht die je concurrenten gebruiken? Uw SEO-concurrenten zijn een goudmijn voor het ontdekken van zoekwoorden. Gebruik tools zoals MOZ , SEMRush of Ahrefs om te ontdekken wat de top pagina's van uw concurrenten zijn ranking voor.
Bedenk echter dat uw concurrenten op de markt misschien niet uw concurrenten zijn op het gebied van SEO . Kijk naar de SERP-resultaten om te zien wie uw echte SEO-wedstrijd is. Een industriële fabrikant kan bijvoorbeeld concurreren voor SEO en zoekwoorden met een publicatie die is bedoeld voor industriële technici die zoeken naar antwoorden op vragen als 'Hoe ontwerp je een onderzoek naar maakbaarheidsstudie voor plastic onderdelen'.
Houd er rekening mee dat eenvoudigere zoekwoorden met een hoger zoekvolume zeer weinig waarde hebben als dat verkeer voornamelijk bezoekers is die nooit als potentiële leads worden gekwalificeerd.
Regelmatig uw inhoud controleren en optimaliseren voor SEO
Omdat de inkomende tactieken voortdurend evolueren, kun je geen houding aannemen ten opzichte van vergeten, maar met je inhoud. Het is van cruciaal belang om uw inhoud regelmatig te controleren om te bepalen hoe deze moet worden geoptimaliseerd. U kunt een van de volgende vier acties ondernemen:
Key SEO Audit Actions voor bestaande content
1. Houd het. Als uw inhoud het goed doet en verkeer genereert, repareer dan niet wat niet kapot is. Inhoud die nog steeds relevant is voor uw doelgroep, links heeft die afkomstig zijn van andere hoog-machtige domeinen, of die relatief goed werk doet bij het converteren van verkeer, heeft weinig aanpassingen nodig behalve de incidentele controle om ervoor te zorgen dat informatie nog steeds actueel is, links zijn nog steeds werkt, etc.
2. Consolideer het. U heeft mogelijk inhoud met links die ernaar verwijzen, maar er is nog steeds niet veel verkeer of conversies. Of misschien is het onderwerp niet zo relevant als het zou kunnen zijn voor uw doelgroep. Overweeg om het te combineren met andere relevante inhoud om een grotere SEO-vriendelijke versie te maken.
3. Verbeter het. Er zijn twee manieren om te kijken naar inhoud die moet worden verbeterd: dat wat relevant is en fatsoenlijk verkeer heeft is nog niet goed om te zetten, en inhoud die een hoge conversieratio heeft maar niet noodzakelijkerwijs veel verkeer krijgt. Zoek in beide scenario's naar mogelijkheden om zowel de SERP-rangorde als CTA-conversies te verbeteren door zoekwoorden te onderzoeken, inhoud en links toe te voegen en te ontdekken waarom bezoekers afhaken voordat u een bepaalde vorm van actie volgt.
4. Verwijder het. Als je inhoud hebt die niet op een bepaald niveau presteert, hopeloos verouderd is of gewoon een complete herschrijving nodig heeft, is het misschien het beste om deze van je site te verwijderen. Omdat we bijvoorbeeld duizenden blogs op onze eigen website hebben staan, hebben we oude berichten die niet langer relevant zijn of die daadwerkelijk concurreren met nieuwere, meer actuele bronnen over het onderwerp, met pensioen. We zijn ijverig geweest om een omleiding naar het nieuwere artikel in te stellen om ervoor te zorgen dat als iemand over de oude struikelt, ze nog steeds vinden wat ze nodig hebben. Oude, irrelevante inhoud kan uw website tegenhouden door het algemene domeinbeheer te verminderen en uw crawlbudget op te eten.
Er zijn meer tools dan ooit voor SEO en het kan overweldigend zijn. Zelfs met al deze tools en inzichten, zal het optimaliseren van je inhoud om te scoren op SERP nog steeds tijd, discipline en een beetje handmatige inspanning vergen, maar het is een must in het huidige marketinglandschap en zal het op de lange termijn zeker waard zijn. We hebben een SEO Survival Guide ontwikkeld die u kunt bekijken en downloaden en die u kan helpen. Zorg ervoor dat u hieronder toegang hebt.