Wat is UX oftewel User Experience design?

Wat is UX oftewel User Experience design?

Creëert u een positieve ervaring voor uw klanten? Uw publiek is het belangrijkste aspect van uw digitale marketingcampagne. Een trend die u nog vaker zult zien, is het ontwerpen van een gebruikerservaring . Terwijl wij een website of mobiele app ontwerpen voor uw merk, vragen wij ons af of uw gebruikers een gedenkwaardige ervaring zullen hebben en of uw boodschap een impact zal hebben.

Het testen en oefenen van gebruikerservaringen is niet langer optioneel. Zo snel als een gebruiker uw website vindt, zullen ze net zo snel stuiteren en verder gaan als ze niet de ervaring hebben die ze hoopten. Het begint met bruikbaarheid, netheid en de waarde die het uw publiek oplevert. Maar het is zoveel meer dan dat. Alle aspecten van uw website dragen bij aan de algehele ervaring. Elk bedrijf en elke website waarmee u communiceert, heeft zijn eigen manier om zichzelf te uiten. Hoe gaat u ervoor zorgen dat uw stem wordt gehoord en uw klanten vinden wat ze nodig hebben op uw website?

Gebruikerservaring
Als u Google vraagt ​​wat de gebruikerservaring is, beantwoorden ze uw vraag met "de algemene ervaring van een persoon die een product gebruikt zoals een website of een computertoepassing, vooral als het gaat om hoe gemakkelijk of aangenaam het is om te gebruiken." Bekijk in termen van het evalueren van uw gebruikerservaring hoe uw bezoekers omgaan met de site. Hoe navigeren ze over de site? Kijk hoe ze inhoud consumeren en hoe het ontwerp werkt. Wat trekt uw klanten aan? UX-ontwerp werkt wanneer u uw klanten toestaat acties te voltooien of informatie zo snel mogelijk te vinden.

Wanneer zoekt u een website op, wat is het eerste waar u naar op zoek bent? Toegankelijkheid, bruikbaarheid, waarde of geloofwaardigheid, of een heading-tag die laat zien waar de pagina over gaat. Al uw klanten op zoek zijn naar iets unieks. De ervaring begint met een bruikbaar ontwerp dat een beroep doet op de emoties en het gedrag van uw publiek:

- Uiterlijk
- Toon van uitingen
- Visueel ontwerp en lay-out
- Consistentie
- Duidelijke oproep tot actie
- Pagina laadsnelheid

Om echt uw gebruikers binnen te halen, onderzoeken wij het gebruik gecombineerd met aansprekende afbeeldingen en krachtige inhoud. We vermijden elke afleiding die de betrokkenheid negatief beïnvloedt en niet noodzakelijk is voor uw eindgebruiker.

Wij zorgen ervoor dat uw gebruikers gemakkelijk relevante informatie kunnen vinden om snel beslissingen te nemen. De mogelijkheid om te communiceren met uw merk en uw website trekt de aandacht en laat uw gebruikers met een positieve ervaring. Alle elementen van de interface vormen het ontwerp. Vestig vertrouwen voor uw merk door uw interface te vereenvoudigen, gemakkelijke navigatie aan te bieden en snel antwoord te geven op eventuele zorgen van uw bezoekers. Wij blijven altijd op zoek naar manieren om de ervaring van de eindgebruiker te verbeteren. Testen datasets en verzamelen feedback van klanten, familie en vrienden. U weet immers nooit hoe uw bezoekers zullen omgaan met uw merk.

SEO
Uw SEO-campagne en UX-ontwerp gaan hand in hand. Terugkomend op de aspecten van de laadsnelheid van de pagina en een duidelijke, eenvoudige CTA, zijn deze factoren ook van belang in SEO. Zoals geschetst door Search Engine Watch , heeft SEO evenveel te maken met hoe gebruikers zich bezighouden met een site als met rankings. Meer verkeer en een betere gebruikerservaring leiden tot meerlinks, shares en hogere ranglijsten. Uw SEO zal profiteren van een prettige gebruikerservaring, maar alleen als de twee zijn uitgelijnd. Het optimaliseren van uw on-page factoren met zeer relevante en aantrekkelijke inhoud, samen met een gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk ontwerp, leidt tot succesvolle digitale marketing. Zorg ervoor dat u zowel UX- als SEO-problemen vermijdt met omleidingen of re-branding van uw bedrijf. Te veel focussen op UX kan resulteren in een dip in rankings en verkeer. Aan de andere kant zal te veel focus op optimalisatie en niet op ervaring uw bounce percentage verhogen en gebruikersbetrokkenheid belemmeren . Zorg ervoor dat uw SEO-medewerkers en UX-team samenwerken om het evenwicht te vinden dat resulteert in meer verkeer en conversies, met dezelfde bedrijfsdoelstellingen in het achterhoofd.

Problemen identificeren
Krijgt u geen verkeer en inkomsten van uw website? Plaats uzelf in het hoofd van uw doelgebruikers. Begrijp wat ze zoeken en waarom ze uw website bezoeken. Wat zijn de problemen waar ju mee te maken hebt? Bekijk de analyse van uw website en bestemmingspagina's en zoek naar belangrijke statistieken waarmee u problemen kunt identificeren. Analyses voor customer journeys stellen u in staat om verbeteringsmogelijkheden te vinden en eventuele problemen snel te corrigeren.

Hoe lang zijn bezoekers op uw site? Houd u hun aandacht lang genoeg vast om uw stem te laten horen? Ontwerp en ervaring houdt bezoekers geïnteresseerd. Als ze nu niet op uw site blijven, kunt u het ontwerp verbeteren en vereenvoudigen en ervoor zorgen dat ze blijven. Een geoptimaliseerd UX-ontwerp moedigt bezoekers aan om uw website te verkennen. Zonder een boeiend ontwerp zullen uw bezoekers hun interesse verliezen en stuiteren. Denk aan de laatste keer dat u het ontwerp hebt laten bijwerken. Als het verouderd is en niet opduikt, zullen uw bezoekers u niet als een betrouwbare bron voor informatie zien of uw services niet vertrouwen. Dit leidt tot een hoog bounce percentage (wanneer een gebruiker op uw site terechtkomt en onmiddellijk vertrekt). Consistente updates helpen het bounce percentage te verlagen. Doe dit effectief door uw inhoud bij te werken, de laadsnelheid van de pagina te verbeteren en eenvoudige navigatie aan te bieden. Het begint allemaal met een investering in een ontwerp dat vertrouwen biedt.

UX-enquêtes
U moet nooit stoppen met testen en informatie verzamelen over uw website. Feedbackenquêtes kunnen waardevolle informatie opleveren die u helpt bij het ontwerp van een aantrekkelijkere website voor uw gebruikers. Zoals uiteengezet door KISSmetrics , houd de enquêtes kort en vraag alleen wat u moet weten. Bied opties om de meest waarheidsgetrouwe resultaten en feedback te verzamelen. Gebruikersfeedback is essentieel. Volgens MarketingProfs : "U kunt geen bevredigende gebruikerservaring creëren zonder actief en consistent feedback van gebruikers te verzamelen." Enquêtes helpen u in de gedachten van uw consumenten te komen en te leren hoe jouw site hen beïnvloedt. Gebruik deze informatie om problemen te identificeren en een positieve ervaring te creëren. Een goed ontwerp lost uw problemen en de problemen van uw klanten op. Door eenvoudige navigatie en bruikbaarheid zal uw ontwerp de juiste doelgroep aantrekken en het vertrouwen vestigen dat leidt tot verdere zaken.